Annonsera

Villkor för annonsering

Svenska Alpackaföreningens hemsida ska bära sig själv ekonomiskt. Arbetstiden som läggs ned på den är ideell, men vi har löpande kostnader för serverutrymme och bandbredd. På hemsidan finns därför möjlighet att annonsera alpackarelaterade produkter och tjänster samt djur till försäljning eller avel.

Uppfödare som annonserar ut djur till avel och försäljning måste acceptera föreningens etiska koder.

Vi förbehåller oss rätten att neka annonser som bedöms olämpliga för publicering på Svenska Alpackaföreningens hemsida.

Vi erbjuder ej textannonsering, endast bildannonser (banners) länkade till en webbsida som annonsören står för. Annonsören står även för all utformning av annonsen. Giltiga format är JPEG, GIF och PNG, och annonsen får vara högst 100 kB (100 000 bytes) stor.

Vi erbjuder tre olika annonsformat:

960×120: Visas överst på hela alpackaforeningen.se på samtliga sidor, även i handhållna enheter (iPhone, Android, iPad osv).

240×240: Visas längst till höger under informationsbladen på sidorna ”välkommen”, ”aktuellt”, ”snabbfakta”, ”uppfödare”, ”länkar” samt ”annonser” inklusive undersidor. Visas längst ned på sidorna i handhållna enheter.

240×120: Visas under 240×240-annonserna.

Vi roterar alla annonser slumpmässigt vid varje sidladdning. Varje gång en sida laddas visas en 980×120-annons överst på sidan, upp till tre 240×240-annonser i högerspalten, och upp till tre 240×120-annonser under 240×240-annonserna. På sidan ”Annonser” visas samtliga annonser som just nu ingår i annonsrotationen.

Mallar

Högerklicka och välj ”spara som…” för att ladda ned respektive mall till din dator.

960×120:

960x120_mall

240×240:

240x240_mall

240×120:

240x120_mall

Prislista

960×120: 1000:-/kalendermånad för icke medlemmar, 500:-/kalendermånad för medlemmar.

240×240: 500:-/kalendermånad för icke medlemmar, 250:-/kalendermånad för medlemmar.

240×120: 200:-/kalendermånad för icke medlemmar, 100:-/kalendermånad för medlemmar.

Vid frågor, kontakta annonser@alpackaforeningen.se. Annonsbeställningar tas endast emot via detta beställningsformulär.